Legalábbis, ha hihetünk a TikToknak.
Az évek során jelentősen megváltozott annak metódusa, hogy honnan szerzünk inspirációt az utazáshoz. Először voltak az útikönyvek, aztán jöttek a weboldalak, most az egyik közösségi média-alkalmazás tarolja le ezt a szegmens a világjárvány óta: igen, a TikTok az.
Prabhakar Raghavan, a Google vezető alelnöke szerint a Z generáció negyven százaléka a TikTokot használja információforrásként, plusz az összes felhasználó hetvenhat százaléka mondta azt, hogy az alkalmazás inspirálta egy utazásra.
De melyek azok az úti célok, amelyek a TikTok-felhasználókat a leginkább érdeklik?
Ennek ment utána a Cruise Croatia utazási vállalat, amely megnézte a világ 135 legnépesebb városának TikTok-nézettségeit március eleje és július eleje között.
Ez alapján a legnépszerűbb város messze Barcelona, több mint 24 milliárd megtekintéssel.
Népszerűsége azért nem annyira meglepő, gondoljunk csak a Gaudi által tervezett egyedi épületeire, például az ikonikus La Sagrada Familia katedrálisra, a tengerparti elhelyezkedésére, világhírű ételeire és pezsgő éjszakai életére.
A #barcelonathingstodo hashtag különösen népszerű a Z generációs felhasználók körében – ez szintén nem meglepő felfedezés, mivel a város olyan neves fesztiváloknak ad otthont, mint a Primavera, a Sonar Festival és a San Joan.
A második helyen New York áll, ahol a felhasználók a városban élő tiktokkerektől vadásznak tippeket. Párizs a harmadik, valószínűleg a divathét állandóan kiszámítható közösségi média-jelenléte miatt. A két város népszerűsége sokat köszönhet még az ott játszódó sorozatoknak is: ilyen az újjálesztett Gossip Girl vagy az Emily in Paris.
Európa összességében nagyon jól teljesített, mivel az első hat helyből ötöt foglal el az élmezőnyben. Néhány kevésbé várt város is van ott, köztük a perui Lima, Dél-Amerika úgynevezett "kulináris fővárosa" és a több mint száz szigetből álló indonéziai Dzsakarta.
Íme, a világ tíz legnézettebb úti célja a TikTok-on.
- Barcelona, Spanyolország (24 milliárd megtekintés)
- New York City, USA (18 milliárd)
- Párizs, Franciaország (16 milliárd)
- London, Egyesült Királyság (15 milliárd)
- Isztambul, Törökország (9 milliárd)
- Madrid, Spanyolország (9 milliárd)
- Lima, Peru (7 milliárd)
- Dzsakarta, Indonézia (5 milliárd)
- Tokió, Japán (4 milliárd)
- Szingapúr (4 milliárd)
A közösségi média tele van ötletekkel, amelyek közül mindenki kedvére szemezgethet a főzéstől kezdve az utazáson át az következő úti cél kiválasztásáig. Miközben adódik néhány teljesen haszontalan illetve vitatható tanács is, vannak utazási hackek, amelyek vitán felül állva megkönnyítik az utazás nem mindig kellemes részeit is.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
tiktok | célpontok | z generáció | legmenőbb | trend | utazási
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!