Legalábbis, ha hihetünk a TikToknak.
Az évek során jelentősen megváltozott annak metódusa, hogy honnan szerzünk inspirációt az utazáshoz. Először voltak az útikönyvek, aztán jöttek a weboldalak, most az egyik közösségi média-alkalmazás tarolja le ezt a szegmens a világjárvány óta: igen, a TikTok az.
Prabhakar Raghavan, a Google vezető alelnöke szerint a Z generáció negyven százaléka a TikTokot használja információforrásként, plusz az összes felhasználó hetvenhat százaléka mondta azt, hogy az alkalmazás inspirálta egy utazásra.
De melyek azok az úti célok, amelyek a TikTok-felhasználókat a leginkább érdeklik?
Ennek ment utána a Cruise Croatia utazási vállalat, amely megnézte a világ 135 legnépesebb városának TikTok-nézettségeit március eleje és július eleje között.
Ez alapján a legnépszerűbb város messze Barcelona, több mint 24 milliárd megtekintéssel.
Népszerűsége azért nem annyira meglepő, gondoljunk csak a Gaudi által tervezett egyedi épületeire, például az ikonikus La Sagrada Familia katedrálisra, a tengerparti elhelyezkedésére, világhírű ételeire és pezsgő éjszakai életére.
A #barcelonathingstodo hashtag különösen népszerű a Z generációs felhasználók körében – ez szintén nem meglepő felfedezés, mivel a város olyan neves fesztiváloknak ad otthont, mint a Primavera, a Sonar Festival és a San Joan.
A második helyen New York áll, ahol a felhasználók a városban élő tiktokkerektől vadásznak tippeket. Párizs a harmadik, valószínűleg a divathét állandóan kiszámítható közösségi média-jelenléte miatt. A két város népszerűsége sokat köszönhet még az ott játszódó sorozatoknak is: ilyen az újjálesztett Gossip Girl vagy az Emily in Paris.
Európa összességében nagyon jól teljesített, mivel az első hat helyből ötöt foglal el az élmezőnyben. Néhány kevésbé várt város is van ott, köztük a perui Lima, Dél-Amerika úgynevezett "kulináris fővárosa" és a több mint száz szigetből álló indonéziai Dzsakarta.
Íme, a világ tíz legnézettebb úti célja a TikTok-on.
- Barcelona, Spanyolország (24 milliárd megtekintés)
- New York City, USA (18 milliárd)
- Párizs, Franciaország (16 milliárd)
- London, Egyesült Királyság (15 milliárd)
- Isztambul, Törökország (9 milliárd)
- Madrid, Spanyolország (9 milliárd)
- Lima, Peru (7 milliárd)
- Dzsakarta, Indonézia (5 milliárd)
- Tokió, Japán (4 milliárd)
- Szingapúr (4 milliárd)
A közösségi média tele van ötletekkel, amelyek közül mindenki kedvére szemezgethet a főzéstől kezdve az utazáson át az következő úti cél kiválasztásáig. Miközben adódik néhány teljesen haszontalan illetve vitatható tanács is, vannak utazási hackek, amelyek vitán felül állva megkönnyítik az utazás nem mindig kellemes részeit is.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
legmenőbb | z generáció | célpontok | utazási | tiktok
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!