Hivatalosan is megkezdte működését a kínai főváros második nemzetközi repülőtere.
Az új légikikötő építését még 2014. december végén kezdték, a tengeri csillagot formázó terminál épületének felhúzására pedig a következő év szeptemberében láttak hozzá a néhai Zaha Hadid iraki származású brit építész tervei alapján. A teljes beruházás 11 milliárd dollárból (3500 milliárd forint) valósult meg.
Azért volt rá szükség, mert a 2008-ban a pekingi olimpiára felépített másik reptér már nem bírta el a megnövekedett terhelést.
A csaknem 700 ezer négyzetméteres, egyterű terminállal rendelkező Daxing arról a Peking déli részén fekvő kerületről kapta a nevét, ahol található. Bár csupán egy terminált kapott, de az nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja együttvéve – a repülőtér formájának köszönhetően mégis maximum hatszáz métert kell sétálniuk az utasoknak, ha a legtávolabbi kapuhoz szólítják őket.
Az igen impresszív épület terminálján két indulási szint található,
a check-in rendszere egyáltalán nem használ papírt: a becsekkolás arcazonosítással történik, a poggyászok útját pedig mobiltelefonnal lehet követni.
Egyelőre négy kifutópályára érkeznek/szállnak fel a gépek, de a jövőben további kettő épül majd a növekvő utasforgalom gördülékeny kiszolgálására. A tervek szerint a repülőtér óránként mintegy háromszáz le- és felszállást bonyolít, ha eléri teljes kapacitását, 2021-re évi 45 millió, 2025-re pedig évi 72 millió, 2040-re 100 millió utas fogadására lesz alkalmas – vagyis a világ legforgalmasabb repülőtere lehet.
Összesen 173 légiforgalmi irányítót alkalmaznak majd a Daxingon. A repülőtér forgalmának negyven százalékát a China Southern, harminc százalékát pedig a China Eastern légitársaság járatai teszik ki, de további közel ötven külföldi légitársaság is legalább részben áthelyezi ide a működését.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Getty Images)
legnagyobb | repülőtér | világ | megnyitott | peking | elkészült
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!