A lenyűgöző panorámákban és a régi autókban egyaránt lehet gyönyörködni ezeken a különleges túrákon, melyek ötvözik az utazás és a sport örömeit.
A terep-autóversenyzés gyökerei a tizenkilencedik század végéig nyúlnak vissza, és történetét olyan ikonikus megmérettetések fémjelzik, mint például a tíz szakaszból álló Bordeaux-Agen-Bordeaux verseny.
Az ügyességi teszteket a bizonyos menetidőt és átlagsebességet megkövetelő átlagtartó szakaszokkal kombináló rali nemcsak a küzdelem izgalmát biztosítja, de tökéletes a ürügyet is arra, hogy több napon át élvezzük a különleges utak nyújtotta élményeket. Íme, négy idei esemény, melyen a ralirajongók kipróbálhatják magukat, és biztosak lehetnek abban, hogy világszínvonalú szállások és a szolgáltatások várják őket.
Kocsikázás a Skót-felföldön
Három napot kanyaroghatnak a Skót-felföldön azok, akik beneveznek az április 1-én Northumberlandból induló Flying Scotsman Vintage Rally-ra, melyet a brit Endurance Rally Association (ERA) szervez. A versenyen háború előtti és közvetlenül a háború utáni (vagyis 1948-ig bezárólag készült) autók vehetnek részt, a nevezés csapatonként ötezer-nyolcszáz dollárba (körülbelül egymillió-nyolcszázezer forintba) kerül. Akinek nincs vintázs autója, annak sem kell lemondania a részvételről, az ERA anyavállalatától, a Historic Endurance Rallying Organization-től tud kocsit bérelni.
A körülbelül ezeregyszáz kilométeres út átlagtartó szakaszokból, speciális navigációs és akadálytesztekből tevődik össze. A csapatok a Fairmont St. Andrews-ban és a MacDonald Aviemore Resort-ban töltik az éjszakát, mielőtt az utolsó napon áthaladnának a Cairngorms hegységen, hogy a verseny végeztével a közel száz éves Gleneagles Hotelben pihenjék ki a fáradalmaikat.
Próbatétel a Pireneusokban
Május 17-én Pamplonában kezdődik, és 21-én ide is tér vissza az Észak-Spanyolországot, valamint Észak-Franciaországot átszelő, ezer kilométeres átlagtartó verseny, melyet a Bespoke Rallies szervez. A résztvevők Benasque-ban és Pauban szállnak meg, az élmény pedig négyezer-négyszáz dollárba (egymillió-háromszázhetvenezer forintba) kerül sofőr-navigátor párosonként.
A résztvevők képeskönyvbe illő hegyi városokon kanyaroghatnak majd át, és azokon az utakon tehetik próbára magukat, amelyek a Tour de France legnehezebb szakaszai közé tartoznak. A versenyen Vintage és Classic kategóriájú autókkal lehet indulni, vagyis 1949-ig és 1989-ig készült modellekkel.
Sarkköri hűsölés, fehér éjszakával
A nyári kánikula elől június 11-én egy tizenhat napos sarkköri versenyre lehet elmenekülni, mely hétezer kilométeren és nyolc országon vezet keresztül. Németországból először Lengyelországba és a balti régióba érkeznek a versenyzők, az év leghosszabb napját pedig a finnországi Rovaniemiben élvezhetik.
A csapatok naponta több átlagtartó szakaszra valamint egy-egy ügyességi próbára számíthatnak az út során, amely Oslo közelében ér el végállomásához. A hollandiai Classic Events szervezésében megvalósuló eseményre Vintage és Classic, vagyis 1948 és 1974 előtti autókkal lehet nevezni páronként tizenhétezer dollárért (ötmillió-háromszázezer forintért).
Autózás a Himalája lábainál
A belgiumi Destination Rally huszonnégy napos kelet-himalájai kirándulása Indián, Bhutánon és Bangladesen vezet keresztül október 20-tól november 12-ig.
A hangsúly a városnézésre és kulturális elmélyülésre esik, így sem átlagtartási követelmény, sem ügyességi elemek nincsenek.
A mintegy háromezer-négyszáz kilométeres túrán maximum huszonöt autó vehet részt, melyek 1980-ig bezárólag készültek.
Az első szakasz Kolkatából Darjeelingbe, innen pedig a Himalája lábaihoz vezet. A páronként negyvennyolcezer-kétszáz dolláros nevezési díj íjászversenyt és elefántlovaglást is tartalmaz a Kaziranga Nemzeti Parkban. Az utazáson szerelő és egészségügyi személyzet is részt vesz, hogy minden a lehető leggördülékenyebben haladjon.
Bár az erősebb versenyautókkal nem lehet az utcára menni, létezik olyan darab is, amelyet kifejezetten az utcára szántak.
(Forrás: robbreport.com, képek: destination-rally.com, TheTrialRallyClub, Bespoke Rallies, Hero Era Rally)
kocsi | autóverseny | nagy sztori | vintage | autó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!