A lenyűgöző panorámákban és a régi autókban egyaránt lehet gyönyörködni ezeken a különleges túrákon, melyek ötvözik az utazás és a sport örömeit.
A terep-autóversenyzés gyökerei a tizenkilencedik század végéig nyúlnak vissza, és történetét olyan ikonikus megmérettetések fémjelzik, mint például a tíz szakaszból álló Bordeaux-Agen-Bordeaux verseny.
Az ügyességi teszteket a bizonyos menetidőt és átlagsebességet megkövetelő átlagtartó szakaszokkal kombináló rali nemcsak a küzdelem izgalmát biztosítja, de tökéletes a ürügyet is arra, hogy több napon át élvezzük a különleges utak nyújtotta élményeket. Íme, négy idei esemény, melyen a ralirajongók kipróbálhatják magukat, és biztosak lehetnek abban, hogy világszínvonalú szállások és a szolgáltatások várják őket.
Kocsikázás a Skót-felföldön
Három napot kanyaroghatnak a Skót-felföldön azok, akik beneveznek az április 1-én Northumberlandból induló Flying Scotsman Vintage Rally-ra, melyet a brit Endurance Rally Association (ERA) szervez. A versenyen háború előtti és közvetlenül a háború utáni (vagyis 1948-ig bezárólag készült) autók vehetnek részt, a nevezés csapatonként ötezer-nyolcszáz dollárba (körülbelül egymillió-nyolcszázezer forintba) kerül. Akinek nincs vintázs autója, annak sem kell lemondania a részvételről, az ERA anyavállalatától, a Historic Endurance Rallying Organization-től tud kocsit bérelni.
A körülbelül ezeregyszáz kilométeres út átlagtartó szakaszokból, speciális navigációs és akadálytesztekből tevődik össze. A csapatok a Fairmont St. Andrews-ban és a MacDonald Aviemore Resort-ban töltik az éjszakát, mielőtt az utolsó napon áthaladnának a Cairngorms hegységen, hogy a verseny végeztével a közel száz éves Gleneagles Hotelben pihenjék ki a fáradalmaikat.
Próbatétel a Pireneusokban
Május 17-én Pamplonában kezdődik, és 21-én ide is tér vissza az Észak-Spanyolországot, valamint Észak-Franciaországot átszelő, ezer kilométeres átlagtartó verseny, melyet a Bespoke Rallies szervez. A résztvevők Benasque-ban és Pauban szállnak meg, az élmény pedig négyezer-négyszáz dollárba (egymillió-háromszázhetvenezer forintba) kerül sofőr-navigátor párosonként.
A résztvevők képeskönyvbe illő hegyi városokon kanyaroghatnak majd át, és azokon az utakon tehetik próbára magukat, amelyek a Tour de France legnehezebb szakaszai közé tartoznak. A versenyen Vintage és Classic kategóriájú autókkal lehet indulni, vagyis 1949-ig és 1989-ig készült modellekkel.
Sarkköri hűsölés, fehér éjszakával
A nyári kánikula elől június 11-én egy tizenhat napos sarkköri versenyre lehet elmenekülni, mely hétezer kilométeren és nyolc országon vezet keresztül. Németországból először Lengyelországba és a balti régióba érkeznek a versenyzők, az év leghosszabb napját pedig a finnországi Rovaniemiben élvezhetik.
A csapatok naponta több átlagtartó szakaszra valamint egy-egy ügyességi próbára számíthatnak az út során, amely Oslo közelében ér el végállomásához. A hollandiai Classic Events szervezésében megvalósuló eseményre Vintage és Classic, vagyis 1948 és 1974 előtti autókkal lehet nevezni páronként tizenhétezer dollárért (ötmillió-háromszázezer forintért).
Autózás a Himalája lábainál
A belgiumi Destination Rally huszonnégy napos kelet-himalájai kirándulása Indián, Bhutánon és Bangladesen vezet keresztül október 20-tól november 12-ig.
A hangsúly a városnézésre és kulturális elmélyülésre esik, így sem átlagtartási követelmény, sem ügyességi elemek nincsenek.
A mintegy háromezer-négyszáz kilométeres túrán maximum huszonöt autó vehet részt, melyek 1980-ig bezárólag készültek.
Az első szakasz Kolkatából Darjeelingbe, innen pedig a Himalája lábaihoz vezet. A páronként negyvennyolcezer-kétszáz dolláros nevezési díj íjászversenyt és elefántlovaglást is tartalmaz a Kaziranga Nemzeti Parkban. Az utazáson szerelő és egészségügyi személyzet is részt vesz, hogy minden a lehető leggördülékenyebben haladjon.
Bár az erősebb versenyautókkal nem lehet az utcára menni, létezik olyan darab is, amelyet kifejezetten az utcára szántak.
(Forrás: robbreport.com, képek: destination-rally.com, TheTrialRallyClub, Bespoke Rallies, Hero Era Rally)
sport | vintage | nagy sztori | rallye | rali | kocsi
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!