Hogyan tartja Oroszország a levegőben a nyugati repülőgépekből álló flottáját?

Az Ural Airlines Airbusa tavaly november 14-én leszállt Jekatyerinburgban, majd három napig a földön is maradt.

Hamarosan azonban megérkezett egy, a navigációs rendszerekhez nélkülözhetetlen, több mint negyedmillió dollár értékű pótalkatrész, amelyet az amerikai Northrop Grumman cég gyártott, egy héttel később pedig az A320-as felszállt, és azóta is szállítja az utasokat Oroszország- és Közép-Ázsia-szerte.

A nyugati szankciók ellenére, amelyek célja, hogy megakadályozzák az orosz légitársaságokat abban, hogy Airbus és Boeing repülőgépeikhez alkatrészeket szerezzenek be, az Ural Airlines több mint húsz darabot importált az amerikai gyártmányú eszközökből 2022 február óta.

Összességében legalább 1,2 milliárd dollár értékben áramlottak az alkatrészek az orosz légitársaságokhoz tavaly májustól idén június végéig.

Ezek között találunk a repüléshez elengedhetetlen cikkeket, mint például a Northrop Grumman készülékei, kabinnyomás-szelepek, pilótafülke-kijelzők és futóművek, és hétköznapibb tárgyakat, például kávéfőzőket, telefonkagylókat és WC-ülőkéket.

A vámnyilvántartás szerint az alkatrészek olyan országok közvetítőin keresztül jutottak el Oroszországba, mint Tádzsikisztán, az Egyesült Arab Emírségek, Törökország, Kína és Kirgizisztán, amelyek közül egyik sem támogatja az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókat.

Idén május 1-jén az orosz légitársaságok 541 nyugati repülőgépet tartottak aktív szolgálatban vagy karbantartás alatt a ch-aviation svájci légiközlekedési hírszolgáltató adatai szerint. Ez a szám többé-kevésbé megegyezik a háború előttivel, leszámítva azt a hetvenöt gépet, amelyet az orosz légitársaságok lízingeltek, és amelyet a külföldi tulajdonosok visszavettek.

A nyugati repülőgépek nélkül az orosz légitársaságoknak mintegy százötven utasszállítójuk lenne, melyek orosz gyártmányúak.

A szankciók helyenként váratlan módon változtatták meg az oroszországi életet, az orosz autópiac pedig soha nem látott mélypontra zuhant.

(Forrás: Reuters, képek: Unsplash, Getty Images)

 

oroszország | orosz | repülő | flotta

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom