Az Ural Airlines Airbusa tavaly november 14-én leszállt Jekatyerinburgban, majd három napig a földön is maradt.
Hamarosan azonban megérkezett egy, a navigációs rendszerekhez nélkülözhetetlen, több mint negyedmillió dollár értékű pótalkatrész, amelyet az amerikai Northrop Grumman cég gyártott, egy héttel később pedig az A320-as felszállt, és azóta is szállítja az utasokat Oroszország- és Közép-Ázsia-szerte.
A nyugati szankciók ellenére, amelyek célja, hogy megakadályozzák az orosz légitársaságokat abban, hogy Airbus és Boeing repülőgépeikhez alkatrészeket szerezzenek be, az Ural Airlines több mint húsz darabot importált az amerikai gyártmányú eszközökből 2022 február óta.
Összességében legalább 1,2 milliárd dollár értékben áramlottak az alkatrészek az orosz légitársaságokhoz tavaly májustól idén június végéig.
Ezek között találunk a repüléshez elengedhetetlen cikkeket, mint például a Northrop Grumman készülékei, kabinnyomás-szelepek, pilótafülke-kijelzők és futóművek, és hétköznapibb tárgyakat, például kávéfőzőket, telefonkagylókat és WC-ülőkéket.
A vámnyilvántartás szerint az alkatrészek olyan országok közvetítőin keresztül jutottak el Oroszországba, mint Tádzsikisztán, az Egyesült Arab Emírségek, Törökország, Kína és Kirgizisztán, amelyek közül egyik sem támogatja az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókat.
Idén május 1-jén az orosz légitársaságok 541 nyugati repülőgépet tartottak aktív szolgálatban vagy karbantartás alatt a ch-aviation svájci légiközlekedési hírszolgáltató adatai szerint. Ez a szám többé-kevésbé megegyezik a háború előttivel, leszámítva azt a hetvenöt gépet, amelyet az orosz légitársaságok lízingeltek, és amelyet a külföldi tulajdonosok visszavettek.
A nyugati repülőgépek nélkül az orosz légitársaságoknak mintegy százötven utasszállítójuk lenne, melyek orosz gyártmányúak.
A szankciók helyenként váratlan módon változtatták meg az oroszországi életet, az orosz autópiac pedig soha nem látott mélypontra zuhant.
(Forrás: Reuters, képek: Unsplash, Getty Images)
repülő | flotta | oroszország | orosz
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!