Egy új tanulmány szerint összesítésben egy-null a hálókocsis vonatoknak.
Számos oka van annak, miért vonzóbb inkább hálókocsis vonattal utazni, mintsem repülőgéppel. A beszállási folyamat gördülékenyebb, a csomagfelvitel reálisabb, a hangulat és a látvány kellemesebb, kényelmesebben lehet szundikálni, és a szervezet sem szenved a több órás kabinnyomástól. Plusz nem kell reptéri transzferbusz közelébe menni.
Mindezeket alátámasztja a Which? utazási oldal legújabb tanulmánya, amely szerint amellett, hogy a hálókocsis vonatok jóval környezetbarátabbak, még megfizethetőbbek is a riválisánál.
Az oldal többféle kategóriában elemezte a repülés és a vonatozás költésegeit az Egyesült Királyságon belül. Az eredmények alapján – bár a repülőjáratok elsőre sokkal olcsóbbnak tűnhetnek –,
valójában drágábbak lesznek, ha hozzáadjuk a poggyász és a plusz éjszakai szállás költségeit.
Ha egy négytagú család a vonatot választja a repülő helyett, máris mintegy száz fontot (kb. 42 ezer forintot) spórolhat. Egy nagyobb család esetében a megtakarítás kétszázötven font (mintegy 106 ezer forint) fölé ugrik.
A kutatás szerint az egyedül utazóknak és a pároknak jelentősen többet kellene fizetniük, ha vonatoznak repülés helyett. A családok és a nagyobb csoportok viszont megoszthatják a vonatfülkét, vagyis spórolhatnak a költségeken.
A repülések utasonként akár hétszer több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hálókocsis vonatutak. A nagy mennyiségű szén-dioxid pedig felmelegedést okoz a légkörben, ami súlyosbítja az éghajlati válságot.
Eközben a vasúttársaságok is igyekeznek bővíteni a kínálatukat például Prága és Zürich valamint Bécs és az olasz Adria között.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
olcsóbb | repülés | utazás | hálókocsis | jobb | vonat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!