Miután leállította nyolc budapesti járatát és egy szomszédos város téli menetrendjét is ritkította, a légitársaság most a brüsszeli érdekeltségeit is megnyirbálja.
A cég szerdán jelentette be, hogy október 29-én bezárja bázisát a Zaventem repülőtéren a magas repülőtéri költségek, valamint a belga kormány által az országból induló utasonként felszámított adó miatt. A légitársaság harmadával csökkenti a belga főváros központi repülőterére közlekedő járatainak számát, és két útvonal, az olaszországi Pisa és a jordániai Ammán eltűnik a kínálatból, de a Zaventem üzemeltetője reményét fejezte ki, hogy mások a Ryanair helyébe lépnek majd.
A döntés értelmében a Ryanair kivonja két gépét a Zaventem repülőtérről, valamint az ott dolgozó nyolcvan pilóta és légiutas-kísérő más bázisokon folytathatja munkáját. A vállalat a brüsszeli légikikötő forgalmának nyolc százalékát adja, napi mintegy harminc induló és érkező járatával, amelynek harmadát teljesítették az ott állomásozó gépekkel és személyzettel. A más bázisokról közlekedő járatok megmaradnak.
A belga kormány áprilisban bevezetett adóját O’Leary diszkriminatívnak és őrültnek minősítette, és mint közölte, a belga személyzet nyári sztrájkjai nem játszottak szerepet a döntésben.
A Ryanair vezére korábban idiótának nevezte a zöldadót, különösen a mostani inflációs környezetben és energiakrízis időszakában. O’Leary azt is világossá tette, hogy a légitársaság addig nem tér vissza Zaventemre, amíg az adót vissza nem vonják, valamint a repülőtér nem csökkenti a díjait.
A Brüsszeltől délre fekvő, a régió által támogatott és alacsonyabb költségek mellett működő Charleroi repülőtéren megmarad a Ryanair tizenöt bázisgépe a téli időszakban is.
A cég szintén bezárja az athéni bázisát az ottani, utasonkénti tizenkét eurós adó, az ösztönzőprogramok hiánya, valamint a görög repterek szerinte elhibázott privatizációja és magas díjai miatt. A Ryanair vezetője hasonló fordulatokkal bírálta a magyar extraprofit-adót, a légitársaság és a kormény csatározásának végül brutális bírság lett a vége.
(Forrás: Airportal, képek: Getty Images)
zaventem reptér | bezárás | Ryanair | brüsszel
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!