A koronavírus sok jó dolgot elvesz tőlünk, de vissza fogunk térni

A Roadster magazin főszerkesztőjének támadt néhány gondolata lemondott utazásokról, kiürült városokról, és a világunkról, ami most kicsit megállt.

Nem a legegyszerűbb most egy utazással foglalkozó magazin főszerkesztőjének lenni. A Roadster egy életmódmagazin, aminek a legerősebb része az utazás, mégpedig azért, mert mi, akik készítjük, imádunk utazni, szeretjük, hogy a világunk sokszínű, imádunk felfedezni, új utakat bejárni. Mindenkit arra buzdítottunk, hogy lehetőségeikhez képest kalandozzanak, fedezzenek fel minél több helyet, legyen az egy izgalmas kerület Tokióban vagy egy új étterem a Balaton-felvidéken. A mozgás a magazin DNS-ének része. És most egy olyan időszak köszöntött be, amikor a világ megállt, és bezárkózott.

Országok zárják magukra az ajtót.

Élettel teli metropoliszok alakulnak át szellemvárosokká.

Az olaszok, ez a napimádó, outdoor nép, amelyik a társasági élete jelentős részét tölti piazzákon, az utcán, most a négy fal között várja, hogy vége legyen ennek a szörnyűségnek.

A mozijaink, színházaink, bárjaink, múzeumaink bezárnak, a kulturális eseményeinket későbbre halasztották. Nincs sport. Sok jó dolgot vesz el tőlünk ez a vírus.

Szóval mi most nem nagyon írunk utazásról, nem mondjuk, hogy menjetek erre, nézzétek meg azt a helyet, nem mondjuk, melyik szerintünk a hét legjobb dolog Valenciában, és így tovább. Azt tudtuk megírni az utazási rovatunkban, hogyan áll meg lassan a világ. Kezdődött a kínai és hongkongi légitársaságok törölt járataival és folytatódott Trump elnök szerda esti bejelentésével, amivel becsukta Amerikát Európa előtt. Egy kollégám pár napja írta meg, hogyan mond le önként egy New York-i útról, én pár perce írtam e-maileket szintén New York-i hoteleknek, hogy töröljék a foglalásaimat. Aztán jön a repjegyem. Idén tavasszal nem lesz Manhattan. Túléljük. Egy ott élő barátommal két órája beszéltem, a Times Square-en sétált, és elhűlve figyelte, mennyire üres ez a mindig zsúfolásig teli, zsibongó tér. Még most is itt visszhangzik a fülemben, mit mondott. „Ideért.” A Pekingben élő testvérem bő egy hónapja alig megy ki a lakásából, ha elmegy vásárolni, utána mindent lemos kivülről, a konzerveket, a dobozokat, zacskókat. Aztán kezet mos, a lakáson belül, naponta tucatnyiszor. Ha a futár hoz neki valamit, leteszi az ajtó elé, becsenget, majd elmegy. Találkozni, szót váltani felesleges kockázat. Ravennában élő olasz barátainknak most kezdődik a karantén.

Most nincs itt az ideje utazni, otthon kell maradni, vigyázni magunkra és azokra, akiket szeretünk. Pánikolni nem kell, józan óvatosságra van szükség. Kicsit most be kell zárkózni, mert ez a felelősségteljes magatartás.

De vissza fogunk térni. Minden rendben lesz.

Kimegyünk a szobáinkból, visszavesszük a tereinket, az utcáinkat, a színházainkat, az éttermeinket. Ott leszünk Milánóban a dóm előtt, a New York-i sugárutakon, a budai várban, a rakparton, meg fogjuk tölteni élettel, ami most üres. Újra utazni fogunk.

Addig meg vigyázzunk magunkra. És vigyázzunk egymásra.

A koronavírussal kapcsolatos korábbi cikkeink: