Ötven éve elveszett tanulmányautóját alkotta meg újra a BMW

Ha csak annyit hallunk, hogy a BMW egy nem akármilyen koncepcióval készül a Garmisch ötvenedik születésnapjára, ezzel együtt a legendás formatervező, Marcello Gandini tiszteletére, biztosan valamilyen extravagáns, futurisztikus tanulmányautó körvonalai rajzolódnak ki lelki szemeink előtt. Pedig nem ez történt.

A BMW ugyanis visszautazott az időben, és újragyártotta az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este alkalmából az 1970-es genfi autószalonon bemutatott, ám utána rejtélyes körülmények között elveszett Garmischt.

A típus a legmeghatározóbb olasz formatervező (neki köszönhetjük például a Bugatti EB110-est, a Lamborghini Miurát vagy a Citroën BX-et és a Renault 5-öst) kevésbé ismert munkái közé tartozik,

a modell felélesztése viszont Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője és az ötlet gazdája szerint kiváló lehetőség arra, hogy méltó módon tisztelegjenek Gandini előtt.

A szögletes vonalú prototípust a Bertone stúdiónál tervezte a most 81 éves mester, ez a modell pedig annak idején erőteljesen meghatározta a BMW-k formáit.

Egy középkategóriába tartozó, dinamikus, ugyanakkor provokatívnak ható autót álmodott meg, ami azért hű maradt a megszokott BMW-formához. Meglehetősen letisztult és minimalista jármű lett végül, jellegzetes stílusjegyekkel, függőlegesen elrendezett vese-hűtőrácsokkal, négyzet alakú fényszórókkal.

A Garmisch név egyébként a népszerű bajor síparadicsomra, Garmisch-Partenkirchenre utal, merthogy Itáliában akkoriban népszerűségének csúcsán járt a sísport.

Magáról a kupéról az eltűnését követően alig maradtak fenn dokumentációk, ezért a BMW összehívott egy csapatot, hogy korabeli fekete-fehér fotókból és természetesen Marcello Gandini emlékképeiből kiindulva Torinóban újra – immáron korszerű, 3D-technológiával – összerakják a 4,35 méter hosszú, pezsgőmetál színű jármű karosszériájának és utasterének részleteit.

Mindössze két hónap alatt sikerült legyártani az eredetivel majdnem teljesen megegyező vintázs kupét, amely nagy sikert aratott a május végi Villa d'Este Concours d'Elegance-on.

Ez is érdekelhet:

veterán autó | vintázs | tanulmányautó | genfi autószalon | Adrian van Hooydonk | marcello gandini

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa