Mutatunk öt csodás helyet a nagyvilágból, melyek még influenszerektől mentesek

Jövő hét péntekig tudnánk sorolni azokat az unalomig ismert helyeket a pisai ferde toronytól kezdve a Golden Gate hídig, ahol egymást tapossák a turisták a legjobb szelfizős szpotokért, hogy aztán ellőjék ugyanazt a képet, amit már milliók megcsináltak. Éppen ezért az alábbiakban olyan helyeket ajánlunk, melyeket még nem árasztottak el az önjelölt influenszerek – legalábbis egyelőre.

Extremadura

A manapság aktuális overturism kifejezésre Barcelonát szokták felhozni legjobb példaként, különösen a turisták jóvoltából zsúfoltnak számító tavaszi-nyári időszakban. Ha elegünk van a Sagrada Familia előtti tülekedésből, vagy fullasztóan érezzük magunkat a madridi Plaza Mayoron, akkor dél-nyugat felé érdemes barangolnunk: Extremadurába.

A spanyol–portugál határ mentén található kevésbé felkapott régióban négy nagyobb település, Cáceres, Badajoz, Mérida és Trujillo lát szívesen a finom sajtjaival, boraival, tekintélyes kastélyaival és középkori emlékeivel.

Amennyiben például a római Colosseum körüli cirkuszt soknak érezzük, hasonló látványt és élményt kaphatunk Méridában, ahol római kori vízvezetékek és sznházak maradványai mellett pózolhatunk.

Choquequirao

Az elképesztő látnivalókat kínáló Machu Picchu a szigorodó szabályok ellenére szépen lassan ugyanarra a sorsra jut, mint Barcelona. Egyedibb élményért megéri elmenni Choquequiraóba, amit Peru elveszett városaként emlegetnek – valószínűleg azért, mert mintha tényleg elveszett volna.

Háromszor annyi inka emlékhelyet fedezhetünk fel arrafelé, már ha egyáltalán sikerül valahogy megközelítenünk. Naponta átlag tizenkét látogatót fogad, ugyanis egy igen intenzív, háromnapos túrával lehet csak felkapaszkodni oda.

Queens

A kétségkívül döbbenetes Brooklyn hídon szinte sorba kell állni egy fotóért, ami valljuk be, nem túl vonzó program. És amíg maga Brooklyn és persze Manhattan tele van trendi helyekkel, meg szelfiző királynőkkel, addig Queens... az Queens.

Kevésbé fancy, cserébe nem nyomorognak annyian az éttermekben, holott megannyi kiemelkedő helyet találunk itt gasztrokalandokhoz, és akkor a streetart-zsenik jóvoltából színessé változott utcákról, valamint az egyedi múzeumokról nem is beszéltünk.

Khao Sok

Phuketen, Koh Samuin és Koh Phi Phin kis túlzással már megmozdulni sem lehet, úgyhogy irány Surat Thani déli szigete, ahol a Khao Sok Nemzeti Parkban egymás után tárhatjuk fel a rejtett kincseket.

Nem elég, hogy megcsodálhatjuk a világ legöregebb örökzöld erdejét, de a vízból kilépő mészkősziklák láttán azt hihetnénk, hogy Phuketen vagyunk, csak rajtunk kívül nincs itt senki. Szépséges kék-zöld vízeken kajakozhatunk, sziklás barlangokokban bújkálhatunk és megismerhetjük a gazdag növény- és állatvilágot.

Dzsenné

Ugyan kevésbé monumentális, mint mondjuk az indiai Tádzs Mahal, de a Maliban található Dzsenná mecsete is lenyűgöző, nem mellesleg világörökségi védelem alatt áll. A Niger folyó és egyik fő mellékfolyója, a Bani között elhelyezkedő város a torkolatvidéken élt iszlám előtti civilizációk mementója, hagyományos házaiból mintegy kétezer ma is áll.

Afrika egyik legrégebbi városának építészete marokkói hatásokat mutat, fő jellegzetessége a függőleges irányban való terjeszkedés. Leghíresebb épülete vályogtéglából és pálmafából készült, a helyiek által évente egyszer egy fesztivál keretében újravakolják.

Ezek az év legjobb tóparti úti céljai Európában

Íme néhány csendes, de rendkívül csodálatos környezetben fekvő tópart egy kellemes nyaraláshoz.

(Fotók: Getty Images, Unsplash)