Zöldebb és olcsóbb nyaralást keresel idén nyárra? Akkor Itália lesz rá a megfelelő hely.
Az olasz vasúthálózat szerencsére elég kiterjedt, összesen 25 ezer kilométeren kanyarognak a sínek a mesés vidékeken. A lenyűgöző infrastruktúra pedig lehetővé teszi a pénztárcabarát utazást.
Mint ismeretes, Olaszország zászlóshajónak számító légitársasága, az Alitalia tavaly októberben eltűnt a légtérből, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen megszűntek volna a belföldi repülőjáratok is.
A százötven legjelentősebb európai rövid távú járat egyharmadának létezik vasúti alternatívája; olyan, amivel kevesebb, mint hat óra alatt lehet megtenni ugyanazt azt utat. A hatórás vonatozás persze megterhelőnek tűnhet, de számos előnye is van: a folyton váltakozó csodás táj, a kényelem, a stresszes biztonsági ellenőrzések megúszása, valamint a bolygó és a zsebünk kímélése.
Íme, egy tizennégy napos útikalauz, hogy megcsodálhasd a Földközi-tenger legjavát.
Milánó: Észak-Olaszország pezsgő metropolisza
Mennyi ideig ajánlott maradni: két nap.
Az északi Lombardia tartományban fekvő Milánó tökéletes kiindulópont az utazáshoz. A kozmopolita világvárost három repülőtér (Linate, Malpensa és Bergamo) szolgálja ki, de a vasútállomása, a Milan Centrale is fogadja az Európából érkezőket.
Mindenképp érdemes megnézni a Dómot, a Scalát, az Utolsó vacsorát, és ebédelni egyet a Navigli negyedben.
Velence: A víz olasz városa
Mennyi ideig ajánlott maradni: két nap.
Mi is megírtuk, hogy Velence belépődíjat szed az "egynapos" turistáktól, ami legyen "figyelmeztető" arra, hogy bátran térjünk le a kitaposott útról, és fedezzük fel Murano és Burano szigeteit.
Hogyan juthatsz el oda? Milánó Centrale pályaudvarról Venezia S. Luciába két és fél óra alatt és alig húsz euróért (7700 forintért) lehet elvonatozni.
Bologna: Szószok és tornyok
Mennyi ideig ajánlott maradni: két nap.
A következő megálló Emilia-Romagna legnagyobb városa.
Bolognát vörös, narancssárga és barna oszlopcsarnokok borítják, közülük mindenképp érdemes megnézni a Due Torri-t (az ikertornyokat, amelyeket megmászva panorámás kilátás nyílik a városra).
Hogyan juthatsz el oda? A Venezia S. Lucia és Bologna Centrale között közlekedő közvetlen vonatok két óra tíz perces utazást vesznek igénybe, a jegyek tizenhárom euróba (kb. ötezer forintba) kerülnek.
Firenze: Ahol a művészet és az építészet egyesül
Mennyi ideig ajánlott maradni: két nap.
Ugrás Bolognából a toszkán fővárosba, ami minden művészetkedvelő és építészet-rajongó számára kötelező látnivaló.
A Santa Maria del Fiore székesegyház, a Ponte Vecchio és az Uffizi-képtár tartozik a kihagyhatatlanok közé.
Hogyan juthatsz el oda? A Bologna Centrale és Firenze S. M. Novella közötti harminchét perces gyorsvonatozás tizenhét euróba (6500 forintba) kerül. Van lassabb és olcsóbb alternatíva alig tíz euróért (kb 3800 forintért).
Róma: visszhangok, illúziók és vágyakozás
Mennyi ideig ajánlott maradni: három nap.
A város, ahol megéri hosszabb időt eltölteni. Ott a Colosseum, a Trevi-kút, a Sixtus-kápolna, hogy csak a legfontosabb történelmi látnivalókat említsük. Itt azt részleteztük, melyik öt ételt kóstold meg, ha Rómában jársz, itt pedig azt, milyen hibákat nem szabad elkövetni az örök városban.
Hogyan juthatsz el oda? A vonatút Firenze S. M. Novella és Roma Termini között valamivel több mint kilencven percig tart, és huszonnyolc euróba (kb. 11 ezer forintba) kerül.
Nápoly: Campania kaotikus szíve
Mennyi ideig ajánlott maradni: egy nap.
Rómából dél felé haladva Nápoly következik.
Ha már unod a vonatozást, látogass el Nápoly kikötőibe és erődjeibe. Ha azonban több kirándulásra vágysz, Pompeji, Herculaneum és a Vezúv legyen a lista élén.
Hogyan juthatsz el oda? Roma Termini és Nápoly Centrale közötti lassabb vonatok tizenöt euróért (kb 5800 forintért) látnak vendégül két órára.
Bari: Bazilikák és strandok
Mennyi ideig ajánlott maradni: két nap.
Puglia rendhagyó régiójában a kisebb a tömeg, az ételek és a történelmi hagyaték pedig lenyűgöző. A mesebeli jelenetekért érdemes ellátogatni a közeli Alberobello és Polignano-A-Mare városaiba.
Hogyan juthatsz el ide? Meglepő csavarral: buszra szállva. Nápolyból (Metropark Centrale) a Bari Centraléba tartó háromórás buszút tíz euróba (kb 3850 forintba) kerül.
Összesen tehát száz euró (38 500 forint) alatt kihozható a jegyek ára. Foglalásról és menetrendről a Trenitalia oldalán lehet – és kell is – tájékozódni.
Az Alpok hegyeitől kezdve a kristálytiszta tavakon át a napsütötte Földközi-tenger partvidékéig Olaszország a hatalmas, gyönyörű kontrasztok országa. És mindez most minden eddiginél könnyebben elérhető, köszönhetően annak az új, nagysebességű vonatnak, amely az ország északnyugati részén fekvő Genovát köti össze a déli gyöngyszem Nápollyal.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images, Unsplash, Pixabay)
nyár | nagy sztori | itália | tipp | zöld | vonat
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!