Az amerikai Kereskedelmi Minisztérium szerint három orosz légitársaság, az Aeroflot, az Azur Air és az UTair megsértette az amerikai exportra vonatkozó korlátozásokat azzal, hogy amerikai gyártmányú vagy amerikai alkatrészeket tartalmazó gépekkel repült.
Korábban írtunk arról, hogy a Boeing és az Airbus is úgy döntött, hogy nem szállít pótalkatrészeket és nem nyújt karbantartási támogatást az orosz légitársaságoknak, emellett a lízincégek visszakérték a bérbeadott repülőiket is. Bár Oroszország új szabályozással igyekszik elkerülni, hogy vissza kelljen adni a gépeket, és emiatt már meg is indult a harc, március 8-tól az Aeroflot a fehéroroszországi útvonala kivételével valamennyi nemzetközi járatát törölte.
A jelek szerint azonban az orosz légitársaságok nemzetközi tevékenysége nem szűnt meg, az Egyesült Államok szerint nemcsak Oroszországon belül, hanem Kínába, Indiába, Törökországba és az Emírségekbe is indítottak járatokat.
Ezért
a minisztérium határozatot adott ki, amely megtiltja, hogy az említett légitársaságok hozzáférjenek az Egyesült Államokban gyártott alkatrészekhez,
vagy a világ bármely pontjáról segítséget kapjanak a működésükhöz. Egy ügyvéd szerint egyébként már pusztán a tankolás is az exportkorlátozások megsértésének számít.
A csütörtökön kiadott, ideiglenes, de megújítható tilalom a legsúlyosabb polgári szankciók közé tartozik, amelyeket az Egyesült Államok exportellenőrzési ügyben szabhat ki, azonban
nem jár büntetőjogi szankciókkal,
mint a Nagy-Britannia által bevezetett légtérzár esetében, és továbbra is lehetővé teszi a légitársaságoknak, hogy engedélyt kérjenek a „repülés biztonságához” szükséges tárgyak vagy támogatás megszerzéséhez.
Azonban, mint a Kereskedelmi Minisztérium elmondta, az ilyen kéréseket csak néhány esetben veszik figyelembe, például termékvisszahívás esetén, vagyis a rendszeres műveletek megkönnyítése érdekében nem fogadják el őket.
Amerikai tisztviselők elmondása szerint az Egyesült Államok által korábban bevezetett exportkorlátozás működik, és az érintett termékek exportja az értékét tekintve kilencvenkilenc százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Itt gyűjtöttük össze azt, hogy mely járatokat töröltek a légitársaságok a háború miatt, itt pedig az oroszországi légi összeköttetések utolsó európai bástyájáról írtunk.
(Forrás: The Wall Street Journal, képek: Unsplash)
oroszország | egyesült államok | gépek | exportkorlátozás | szankció
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!