Sokat kell várnod a reptéren? Ebben a négy városban inkább indulj el a központba

Ezekben az európai városokban olyan közel van a reptér a centrumhoz, hogy megéri nekivágni.

Nemrég írtunk arról, hogy a Changi reptér ingyenes vezetett túrákat kínál az átszállóknak, de Európában is van példa hasonlóra, méghozzá az isztambuli reptéren, ahol a Turkish Airlines jóvoltából kóborolhatunk a környéken. Ugyanakkor akadnak olyan repülőterek is, amelyekről akár egyedül is nyakunkba vehetjük a várost, amíg a következő járatra várunk.

Így tervezzük meg a kirándulást

De néhány dologra érdemes figyelnünk, ha elhagyjuk a repülőteret. Először is bizonyosodjunk meg arról, hogy egyáltalán kimehetünk onnan, és utána minden nehézség nélkül visszatérhetünk. Mindennek járjunk utána a kiruccanás megtervezésekor, különösen a közlekedésnek. Hagyjunk elég időt a visszaútra, nehogy egy kimaradó vagy késő járat miatt lekéssük a gépet.

Ne legyünk túl ambiciózusak. Válasszunk ki néhányat a főbb látnivalók közül, és legyen néhány tartalék is arra az esetre, ha túl sokáig kellene sorban állni.

Ha még nem lehet feladni a poggyászt, hagyjuk azt a reptéri csomagmegőrzőben.

Amszterdam: művészet és történelem

A Schiphol repülőtéren rengeteg elfoglaltságot találhatunk anélkül, hogy elhagynánk az épületet. Itt van mindjárt a Rijksmuseum repülőtéri mini kirendeltsége, amelynek kiállítása rendszeresen változik, hogy a gyakori átutazók is sok különféle remekművet megcsodálhassanak. De találunk emellett kaszinót, beugorhatunk egy masszázsra, és holland finomságokat kóstolhatunk, például stroopwafelt, vagyis szirupos ostyát.

Ha több mint öt óránk van, akkor már a városba is elindulhatunk.

Vonattal körülbelül húsz perc alatt érünk a centrumba, ahol elsétálgathatunk a bárkákkal szegélyezett csatornák mellett, megnézhetjük a barokk Királyi Palotát és a piroslámpás negyedet.

Párizs: Croissant és kávé

A párizsi átszállásos túrákat alaposan meg kell tervezni, mert könnyű eltévedni a tömegközlekedéssel, de a RER B vonattal nem hibázhatunk, amellyel a Charles De Gaulle repülőtérről negyven perc alatt a Saint-Michel negyedben vagyunk. Onnan egy kőhajításnyira találjuk a Notre-Dame-ot, amelynek nyitására már nem is kell olyan sokat várni. De a környék tele van elegáns kávézókkal és pékségekkel, mint például az Odette Paris vagy az A. Lacroix Patissier. A Saint-Michelből a sárga metróval juthatunk el a Champ Des Marsig, ahol megnézhetjük az Eiffel-tornyot.

Velencei pihenő: Csatornák és spritz

A velencei Marco Polo repülőtérről húsz perces buszozással érünk el a Piazzale Romára, a városközpont melletti busz- és villamosmegállóba. Onnan már csak egy karnyújtásnyira találjuk a belvárost hangulatos templomaival, műalkotásaival, és Velence ikonikus koktéljával, a spritzel, amely proseccóból, szódából és likőrből készül. Tíz perc sétával elérjük a zsidó negyedet, ahol kóser pékségek, csatornaparti kávézók és elbűvölő galériák várják a betérőket.

A Fondamenta della Misericordián elkortyolhatunk egy pohár bort, és mellé megkóstolhatjuk a jellegzetes kis szendvicsszeleteket, a cicchettit.

Bepillanthatunk a vasútállomással szemben található San Simeon Piccolo templom kriptájába vagy megcsodálhatjuk a San Nicola da Tolentino templom mennyezeti freskóját.

Tallinn: Szauna és világörökség

A tallinni repülőtér nagyon közel van a városközponthoz, mindössze tizenöt percet kell utazni a 4-es villamoson. Cserébe pedig egy teljes egészében világörökségi státuszt élvező városközpontot találunk, ahol a középkori falak pasztellszínű paloták, hagymakupolás templomok és buja zöld parkok mesebeli összeállítását ölelik körül.

A Masters‘ Courtyard csendes zugában egy másik korszak Tallinnjába repülhetünk. A macskaköves udvar különböző kézműves műhelyek és a híres Chocolaterie kávézó otthona. Ha sok időnk van, akár még egy szaunába is beülhetünk, hogy ellazuljunk a következő járat indulása előtt. Tallinn legrégebbi, 1928-ban épült közfürdőjében akár privát szaunát is bérelhetünk.

Ezeken az európai reptereken még a várakozás is kellemes, ezek pedig a világ legjobb légikikötői.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images, Unsplash)