Ez az utasok által elkövetett tíz dolog idegesíti legjobban a légiutas-kísérőket

A repülés meglehetősen stresszes élmény lehet. Különösen igaz ez mostanság, mivel napjainkban az ismert okok miatt egyre több járat késik vagy még rosszabb esetben törlődik. De fontos megjegyezni, hogy bár a géppel együtt a vérnyomásunk is az egekbe szökhet, a repülés egy csoda, és azok, akik segítenek biztonságosan eljutni A-ból B-be, a legnagyobb tiszteletet érdemlik. A személyzet tagjairól van szó.

"Ez a munka sokkal többről szól, mint egyszerű fedélzeti szolgáltatást nyújtani. Elsősorban biztonsági szakemberek vagyunk, és arra képeztek ki minket, hogy a repülés során előforduló esetleges vészhelyzeteket kezeljük" – mondja az egyik ismert légitársaságnál dolgozó Andy. "Amikor valami történik a magasban, mi vagyunk az elsők, akik erre ragálnak."

De mit kell tennünk azért, hogy a személyzet a legnagyobb eséllyel kezeljen minket kvázi VIP-ként a levegőben? Nagyon egyszerű: elég kedvesnek lenni.

"Ennyi a lényeg. Ha egy kis tiszteletet mutatsz, boldog leszek, és igyekszem a lehető legélvezetesebbé tenni a repülésedet" – állítja Andy. "A légiutas-kísérők is emberek, így ha legközelebb nem úgy alakul az utazásod, ahogyan eltervezted, gyere és beszélj velünk, mert valószínűleg mi is voltunk már hasonló helyzetben és megpróbálunk segíteni. Egy kis kedvesség utat nyithat."

És ez még nem minden, a Redditen megkérdezték a légiutas-kísérőket, hogy mik azok az utasokhoz  köthető cselekedetek, amelyek a leginkább bosszantják a személyzet tagjait.

Íme, a tíz legbántóbb.

Kérdezés nélküli érintés

Ahogyan a földön sem szokás megérinteni egy idegent, úgy a levegőben sem szabad hozzáérni egy ugyancsak idegennek számító személyzeti taghoz. "Ne érjen hozzánk! Ne érintsen meg minket, ne bökdössön, ne kopogtasson meg. Van névtáblám. A 'hölgyem' és a 'bocsánat' is remekül alkalmazható" – érvel egy légiutas-kísérő.

"Értékeljük, ha az emberek beszélnek hozzánk. A szemétbe szánt tárgyak bökdösése és rázása az arcunkba több mint idegesítő és bunkó dolog" – tette hozzá egy másik.

Vízet kérni - közvetlenül a beszálláskor

A beszállás kaotikus mindenki, de főleg a személyzet számára.

Nekik számos fontos biztonsági feladatot kell elvégezniük, ezért lehetőleg ne olyankor kérjünk inni.

"Vizet kérni azért, hogy bevegyünk egy tablettát a fedélzetre lépés idején...Miért nem vette be a tablettát, miközben mondjuk a beszállókapunál várakozott? A repülőtéren bőséges mennyiségű kút és palackozott víz kapható" – arulta el egyik kedvenc esetét egy dolgozó. "Ha valakinek gyógyszert kell bevennie, készüljön fel, és vegyen egy üveggel, vagy igyon vizet, mielőtt fellép a fedélzetre. Az emberek nem veszik észre, hogy csak néhány percünk van arra, hogy mindenkit leültessünk és becsatoljunk, plusz bezárhassuk a kaput".

A mosdó használata a nem megfelelő időpontban

Ki kell menni. Tiszta sor. De ha tehetjük, úgy tervezzük meg a mosdóhasználatot, hogy az ne essen egybe a kiszolgálással.

"Utálom, amikor meglátnak a folyosón, és mégis úgy döntenek, hogy felállnak, és elindulnak felém a mosdó irányába" – mondta a személyzet egyik tagja. "Nem szeretem, amikor az utasok felállnak, hogy a mosdóba menjenek, amikor éppen italokat osztogatunk" – csatlakozott hozzá egy másik. "Már így is nehéz cipelni a tálcát, nemhogy valaki feje fölött egyensúlyozni vele, miközben megpróbál bepréselődni mellém, hogy visszamenjen a helyére."

Kétpercenként megnyomni a hívógombot

Aligha szorul magyarázatra és elég nehéz elképzelni, hogy valakinek ilyen sűrűn szüksége lenne a személyzet segítségére.

Személyi asszisztensként tekinteni rájuk

A csatlakozás elérésének biztosítása kétségkívül fontos feladat,

de ne várjuk el a személyzet tagjaitól, hogy minden részletet tudjanak a repülőtérre érkező és onnan induló járatokról.

"Mi is akkor értesülünk a késésről, amikor az utasok, a csatlakozásokat pedig nem tudjuk ellenőrizni. Mi sem tudunk sokkal többet a csatlakozásról, mint az utas. És nem, nem fogják tartani a következő járatot, amíg meg nem érkezünk.”

Ételt kérni – a felszolgálás végeztével

Ha átaludtuk az étkezési időt, vagy nem volt kedvünk az adott pillanatban enni, vegyünk figyelembe, hogy később már nem biztos, hogy megkapjuk az ételt.

Elvégre a személyzetnek háromszáz ember igényeire kell egyszerre odafigyelni.

A nehéz táska

Megemelni egy súlyosabb poggyászt ténylegesen veszélyes feladat a személyzet számára. "Nem kapunk fizetést, ha megsérülünk a munkában, és nem kapunk munkavállalói kártérítést sem, mert technikailag még nem kezdődött el a munkaidőnk" – jegyezte meg  valaki.. "Emellett sok légiutas-kísérőnek elszakad a ruhája és egyéb problémákat is okozhat a többszöri nehéz emelés."

"Amikor az utasok tudják, hogy sérülés vagy bármilyen más személyes ok miatt nem tudják felemelni a csomagjukat, akkor ne várják el, hogy a légiutas-kísérők tegyék be nekik a poggyásztárolóba. Inkább adják fel a csomagjukat a kapunál. A légiutas-kísérők segíteni tudnak, emelni nem".

Nyújtózkodás a folyosó közepén

A nyújtás nyilván fontos egy hosszú távú repülőút alatt, csak érdemes meggyőződni róla, hogy a megfelelő helyen csináljuk.

"Amikor a folyosón jövök-megyek és egy utas ott áll, hogy használja a mosdót vagy kinyújtsa lábát, akkor ne tegyen úgy, mintha kellemetlenséget okoznék, amikor megkérem, hogy engedjen el. A munkámat végzem" – mondja egy légiutas-kísérő.

Körömvágás a fedélzeten

Bizarrul hangzik, de mind a légiutas-kísérőkre, mind az összes utasra vonatkozik. Az ujj- és lábkörmök vágása vagy reszelése a bosszúságlista élmezőnyében szerepel.

Elmarad a köszönet

Legközelebb, amikor kilépünk a repülőgépből, szánjunk rá egy pillanatot, hogy átgondoljuk, mi mindent tett értünk a személyzet – a víz és az étel biztosításától kezdve a biztonságos repülésig –, és mondjunk egy egyszerű "köszönöm"-öt.

"Megköszöni a pilótának a repülést, miközben távozásnál figyelmen kívül hagy, vagy rám sem néz – milyen sértő" – osztotta meg az érzéseit egy légiutas-kísérő. "Nem ismer el minket, nem néz a szemünkbe, nem mondja, hogy kérem és köszönöm. Mi is emberek vagyunk. Kérem, bánjanak velünk tisztelettel!"

A légikísérők munkája nehéz. Bár legtöbben a nem problémás utasok közé soroljuk magunkat, mégis meglepődünk bizonyos szabályokon és azok esetleges megszegésén – például amikor megkérjük a személyzetet, tegyék fel a táskánkat a fej feletti tárolóba (elvileg ezt nem szabadna). De bőven akadnak olyanok, akik ennél sokkal messzebb merészkednek.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Unsplash)

tíz dolog | idegesítő | fedélzet | légiutas-kísérők | utas

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom