Jövő tavaszig kell várnunk, hogy a fővárosunk által ihletett kocsiban élvezzük a csúcskategóriás vonatozást – írja a Daily Mail.
A 19–20. századra datálódó fénykorában Nyugat-Európát Kelet-Európával összekötő Orient Expresszt (teljes néven Velence–Simplon–Orient Expressz, amelyet a Belmond szállodalánc üzemeltet) aligha kell bárkinek is bemutatni. A kultikus luxusvonat mind a politikában, mind a történelemben évtizedeken át meghatározó szereplőként tündökölt; számtalanszor megváltoztatták az útvonalát, túlélt megannyi katasztrófát, elvitt tucatnyi híres utast, és ihletett jó néhány anekdotát, könyvet.
A szerelvény azonban nem a múlt felé zakatol, és nem kizárólag a nosztalgia hajtja, amire a legjobb példa, hogy a következő szezontól három grandiózus luxuskocsival bővül.
Ráadásul nekünk, magyaroknak is megdobogtatja a szívünket, hiszen a három vagont három olyan tradicionális nagyvárosról nevezték el, ahová rendszeresen bepöfög az Orient Expressz: Bécs, Prága és Budapest. Mindegyik kocsi gondos odafigyeléssel készült, és számos extrát nyújt az utasainak a padlófűtéstől kezdve a márvány fürdőszobán és a privát nappalin át a soha el nem fogyó pezsgőig.
A Prágát megidéző, aranyban és vörösben pompázó lakosztályban a város barokk és gótikus építészete köszön vissza. A kocsi enteriőrje az ókori és a modern motívumokat ötvözi, többek között kézzel hímzett párnákkal és a kubisták által inspirált mozaikmintákkal.
Bécs díszes és klasszikus stílusában értelemszerűen császári jelleget ölt, arany és smaragdzöld színei, selymes és puha érintése a város romantikus oldalát költözteti a lakosztályba. A Budapest nevet kapott vagon igyekszik megragadni a Duna mindkét oldalának lényegét, építkezik mind a gótikus, mind pedig az oszmán építészet hagyományaiból. A részleteiben gazdag luxuskocsiban pazar kézi hímzésű mintákat is találunk majd.
A három új lakosztály nem csupán dizájnjában illeszkedik a többihez (Velence, Isztambul, Párizs), hanem őrzi az eredeti art deco-jegyeit is, továbbá jó pár alapszolgáltatást kínál: a nap huszonnégy órájában rendelkezésre álló inast, privát kabinvacsorát, fürdőköpenyt és transzfert az állomásra, vagy éppen az állomásról hazafelé.
Az aprólékosan kialakított lakosztályok hangulata az említett nagyvárosok romantikájából, stílusából és kalandjaiból merít,
valamint próbálja felidézni a hozzájuk köthető élményeket, mint például átsétálni a Károly hídon vagy felfedezni Budapest kontrasztos építészeti világát.
A Venice–Simplon–Orient Express márciustól novemberig közlekedik Európában, illetve évente egyszer Isztambulba is elmegy. Egy Velence–Bécs vagy Prága–Budapest útvonalra 2200 fontért válthatóak jegyek kétszemélyes hálókabinba, míg a Bécsből, Prágából vagy Budapestről induló, Párizsba vagy Londonba tartó szerelvényre a kétszemélyes hálókocsis jegyek ára fejenként 2573 fonttól kezdődik (a klasszikus one-night journey ára 6200 font).
A csillogó és elegáns, még mindig nagy presztízsű Orient Expressz még mindig képes megidézni a történelmet, és vissza tud hozni valamit a vonatközlekedés aranykorából.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Belmond.com, Getty Images)
kocsi | legendás | vacsora | budapest | vonat | kabin
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
![](https://roadster.hu/uploads/2024/12/roadster-18-promo.jpg)
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!