A tavalyi nyár szép emlékeit némileg beárnyékolta az Európa-szerte tapasztalható reptéri káosz, a sorból pedig többek között az amszterdami Schiphol is kiemelkedett, ahol többen késték le a gépüket a mérhetetlen hosszú sorok miatt, és rengeteg járatot kellett törölni is.
A reptéren ezért még a nyáron létszámkorlátot vezettek be, amelyet idén év elejéig meghosszabbítottak. Bár március végétől fokozatosan enyhítik a szigort, a délelőtti csúcsidőszakban továbbra is limitálják az induló járatok utaskapacitását.
A naponta reggel hat és délután egy között induló gépekre öt százalékkal kevesebb helyet lehet eladni, ami naponta körülbelül ötezer utast jelent mínuszban.
Az új szabályok elsősorban a tavaszi szünetet érintik, és áprilistól május közepéig élnek majd. A korlátozások célja, hogy elejét vegyék a hosszú sorban állásnak a becsekkolásnál, a biztonsági és az útlevél-ellenőrzésnél.
Ugyanakkor így is többen fordulhatnak meg a reptéren tavasszal, mint az elmúlt télen, a napi induló utasok száma 65 százalékkal fog nőni.
Míg télen mintegy negyvenezren utazhattak, májusban már 66 ezren kelhetnek útra a holland fővárosból. Ez pedig még a tavaly májusi indulásoknál is 14 százalékkal több, a 2019-es számnál viszont kevesebb, mert akkor naponta átlagosan 72 ezer utas indult el a repülőtérről.
A KLM már közölte, hogy a korlátozások miatt nem töröl egyetlen járatot sem, de valamivel kevesebb jegyet fog eladni.
A repülőjegyeket érdemes tehát jó előre megvenni, és nemcsak azért, mert elfogyhatnak.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
utasok | utasok száma | Amszterdam | Schipol | létszámkorlát
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!