Close
Hogyan maradjunk fittek, ha külföldre utazunk?

Hogyan maradjunk fittek, ha külföldre utazunk?

Előfordulhat, hogy egy utazás során minimális időt töltünk az adott városban, és nincs lehetőségünk a fontos feladatok miatt igazán odafigyelni magunkra. Ilyenkor jól jöhet egy kis edzés a szállodánk edzőtermében (már ha egyáltalán van ilyene), de ha tényleg szeretnénk megőrizni a fittségünket, és ezt a súlyzók emelgetésénél változatosabb és kreatívabb módszerekkel tennénk, akkor mutatunk pár lehetőséget.

Városnéző futás

Futva várost nézni? A két légy egy csapásra klasszikus esete. Ha kevés időnk jut egy városra, a running tour a megoldás. Számos helyen szerveznek vezetett futós túrákat, amivel úgy tudhatjuk le a kötelező látnivalókat, hogy közben sportoltunk is.

A City Running Tours például Atlantában, Seattle-ben és a dimbes-dombos San Franciscóban visz körbe, a Go Running Tours pedig Katmanduban és Tel-Avivban.

Uszoda helyett vadvizek

Magabiztos úszótudás kell ugyan hozzá, de sokkal frissítőbb és természetközelibb élményt kapunk, ha uszoda vagy fürdő helyett szabadtéren csobbanunk.

Münchenben, az Eisbach-folyón szörfözhetünk is, Bázelben pedig nem ritka, ám annál furább látvány, hogy emberek úsznak a Rajnában, miközben ruháikat vízálló táskában viszik magukkal.

Zürichben egy tó, Stockholmban megannyi vízi út segít felfrissülni. Ha Londonban járunk és bírjuk a hideget, a The Serpentine és a Hampstead Ponds vizei várnak, Chicagóban pedig az Ohio Street Beachen megmártózva szinte a Michigan-tóban érezhetjük magunkat.

Középpontban az élmény

2016-ban indított élményközpontú utazási oldalt az Airbnb, melynek segítségével egy-egy városban nemcsak a helyiek által preferált, kevésbé fősodorban lévő látnivalókhoz kapunk tippeket, hanem konkrét sportolási ötleteket is ad.

San Diegóban szörfórákat vehetünk, Kuala Lumpurban a város határában kirándulhatunk, Bangkokot biciklivel járhatjuk be, a coloradói Boulderben sziklát mászhatunk, Tokióban megtanulhatunk szamurájkarddal vívni.

Személyi edző rendelésre

Mivel manapság mindent okostelefonon intézünk és a leghaszontalanabb dologra is készült már alkalmazás, érdemes szétnézni az applikációk között és olyat keresni, ami segít fitten tartani.

Ha korábban dolgoztunk már személyi edzővel, nem lesz újdonság a TruBe (London), a Pummel (Ausztrália és Új-Zéland), vagy a Handstand (USA), melyek mindegyike a legmegfelelőbb edzőt ajánlja az adott városban, miután felmérte az igényeinket és a képességeinket.

Napüdvözlés a parkban

Aligha van olyan nagyváros a világban, melyben ne lenne egy szállodához közeli gyönyörű park, ahol kiszellőztethetjük a fejünket egy fárasztó repülés után.

Legyünk Berlinben, Amszterdamban, Melbourne-ben vagy Vancouverben, a jetlag eltüntetésének egyik legjobb módja, ha kimegyünk a zöldbe, és a friss levegőn jógázunk egyet.

Csak egy matrac kell hozzá, és az se baj, ha életünkben nem próbáltuk még a lefelé néző kutya pózt, mert számos applikációt vagy videót találunk, melyek segítenek elsajátítani az alapokat. New Yorkban járva a Fit Tourst érdemes keresni, mert ők a Central Parkban szerveznek jógás sétákat, annál kellemesebb programot pedig nehéz találni.

Edzés az utolsó pillanatban

Ha feliratkozunk a ClassPassra, világszerte több mint tízezer edzőterem ajánlatából válogathatunk.

Akár last minute is jelentkezhetünk pilates, boksz vagy hegyi futós foglalkozásokra, attól függően, épp Londonban, Los Angelesben, New Yorkban, Torontóban, Hongkongban vagy Sydneyben tartózkodunk, és mikor van kedvünk megmozgatni kicsit az izmainkat.

Súlyzózás a terminálon

Amíg a legtöbb üzleti utas a repülőtér lounge-ában egy-két pohár gin-tonik társaságában üti el az unalmas várakozás időt, addig akadnak olyanok is, akik a pohár emelgetéséhez képest komolyabb gyakorlatokat választanak.

Nyilvánvalóan utóbbi az egészségesebb módszer: a Roam Fitness terminálokban felállított, vagy még átadás előtt álló edzőtermeiben pedig italozás helyett bármikor kardiózhatunk egyet.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Unsplash)

Close